Wat een dag!

17 juli 2018 - Bratislava, Slowakije

Vandaag een bijzonder actieve dag gehad, eerst vanmorgen hier prima ontbeten en daarna ben ik naar de plek gegaan waar de rondleiding om 11 uur zou starten. Dit was aan de Donau. Een hele mooie(maar mega drukke,40 man) rondleiding gehad door het oude centrum van Bratislava, deze trip duurde 2,5 uur en toen wilde ik bij het hostel wat gaan drinken. Helaas kwam er een mega hoosbui uit de lucht vallen dus heb ik eerst nog een half uur onder een afdak gestaan. Vervolgens ben ik naar het hostel gelopen en heb ik hier wat gezeten, dit was rond half 3.
Om kwart over 4 ben ik weer vertrokken, om 5 uur had ik nog een rondleiding, deze ging specifiek over het communisme in Slowakije en de nog jonge geschiedenis van het land. We waren maar met 5 mensen dus deze groep was heel klein. We zijn bij de blauwe kerk geweest en ook helemaal tot de top bij het kasteel van Bratislava. Ik heb hier wat mooie foto's gemaakt. Deze rondleiding eindige bij het oude plein, deze komt uit de communistische tijd. Zo werd uitgelegd dat de bankjes, die niet erg lekker zaten, zo speciaal waren gemaakt zodat mensen niet te lang niks deden vroeger.
Hierna heb ik met een jongen uit Duitsland, een vrouw uit Colorado en nog een mevrouw uit Barcelona, allemaal rond mijn leeffijd ergens echt Slowaaks gegeten, check de foto maar! Het was heel lekker! Daarna gezellig nog wat gedronken en nu weer in het hostel mijn benen plat leggen! Morgenochtend vetrek per trein naar Graz via Wenen, voor een nacht, daarna verder!

1. Ine:
    17 juli 2018
    Hey Joep
    Pas 2 dagen onderweg en nu al veel gezien. Leuk zo'n rondleiding!
    Goede reis verder en leuk om je verhalen weer te volgen
    Doei!
    Ine
  2. Els Vis:
    17 juli 2018
    Hoi Joep. Leuk om je verhaal te lezen. Je had een gevulde dag! Mooi dat je dan meteen contacten legt en gezelschap hebt. Net zo gezellig! Leg eens uit wat je in Wenen gaat doen. Waar zijn Zagreb en Boedapest gebleven in je schema?
  3. Joep Bruininks:
    18 juli 2018
    Nee ik ga niet naar Wenen maar reis vandaag via Wenen per trein richting het zuiden van Oostenrijk.
  4. Opa Vis:
    2 augustus 2018
    Hallo Joep ik sluit me aan bij wat Ine schrijft en je moeder stadstour doen en contacten leggen met div. nationaliteiten bedankt voor het schrijve en de mooie foto's prettige voortzetting. groetjes Oma Opa.