Update!

9 mei 2015 - Can Tho, Vietnam

Het werd weer eens tijd voor een nieuwe verhaaltje over mijn avonturen hier in Vietnam voor mijn trouwe lezers! Vanmorgen toen ik wakker werd van de wekker zette ik hem uit en dacht ik 'he de ventilator doet het niet', ook mijn telefoonoplader deed het niet maar gelukkig had ie nog wel genoeg batterij voor de wekker. Ik naar beneden, hier deed de stroom het dus ook niet, geen licht, geen werkende koelkast+vriezer en het ergste geen ventilators! Hierna naar Thien An geweest van 08.00 tot 10.00, engelse les geven aan kinderen van Thien An, een weeshuis midden tussen de riviertjes. Hierna even langs het huis, de stroom deed het nog steeds niet dus toen ben ik bij het Bookcafé gaan zitten, hier zit je op 5 hoog en kun je heerlijke koffie drinken en een boekje lezen, met airco! Daarna weer naar huis, wat gegeten en toen naar Charity Class, Engelse les geven aan kinderen uit de buurt van Thien An, deze kinderen hebben geen geld om naar een school van de staat te gaan en om toch een beetje Engels te kunnen zijn ze afhankelijk van dit soort projecten. Hierna naar huis, nog steeds geen stroom, maar ook geen water boven om te douchen, beneden gelukkig wel. De poetsvrouw was er vandaag weer dus heb mijn was in een plastic tas aan haar gegeven, de vorige keer had ik haar 16.000 Dong betaald en de shirtjes waren nog nooit zo schoon geweest! Vanavond hebben we bij Best Noodles in Town gegeten, is echt ontzettend lekker eten en kost geen fluit, met standaard gratis water, dat is praktisch overal in Vietnam zo. Tot slot net nog wat gedronken op het dak van het Book Café, nu lekker chillen op het dak, morgen weer project van 07.30 tot 11.30!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yolande:
    9 mei 2015
    Heee Joep!
    Wat een leuke foto van jou en dat kindje dat zo lekker relaxt op je ligt. Teken dat je een echte kindervriend bent! Top!
    Die andere is natuurlijk zoooo schattig! Zou je wel in mn armen willen nemen!
    Je schrijft weer heel leuk. Ik ben weer helemaal op de hoogte!
    Groetjes!
    Yolande
  2. Yolande:
    9 mei 2015
    Ik zou de baby's wel in mn armen willen nemen. ...jij bent me iets te zwaar! Hahaha
  3. Joep:
    10 mei 2015
    Ja het is er nu heel stil bij de babygroep omdat vorige week een gezin uit Spanje 2 kindjes heeft geadopteerd, is natuurlijk zooo veel beter voor die kindjes dus dat kan je alleen maar toejuichen!
  4. Ine:
    10 mei 2015
    Hey Joep.
    Kun je inmiddels je telefoon weer opladen? En doet de ventilator het weer? Hopelijk wel.
    Je doet het daar geweldig Joep! Tof hoor. Hebben ze nog plaats voor een 47 jarige vrijwilligster?? :-)
    Hier kijken we uit naar een dagje zon en temperaturen boven de 20 graden...heerlijk! Gisteren natuurlijk bij opa geweest en woensdag ga ik helpen met de verhuizing bij je moeder en Theo. Het ziet er daar mooi uit hoor.
    Joep, weer een goede dag en dit was weer een leuk verhaaltje!
    gr, Ine
  5. Opa Vis:
    14 mei 2015
    Hey Joep,
    het is de 2e keer dat ik een reactie plaatst maar de eerste is niet aangekomen bij jou en dat vind ik niet zo leuk. ik heb een leuke verjaardag gehad en het cadeau dat kreeg mag er ook zijn. een hometrainer heb je hem gezien ? verder ben ik bij de uroloog geweest om een echo te maken van mij nieren en urinewegen dinsdag heb ik de uitslag gehad en dat was allemaal in orde. en bij jou is de elektriek weer in orde en kan je weer een koud biertje drinken gisteren zijn we even naar de Ter Hogestraat geweest en het ziet er keurig uit, jij komt in een paleisje terecht!!!!!Hoe gaat het met je ? het is stil in de babygroep schrijf je komt dat vaak voor dat kinderen geadopteerd worden? maar dat hoor ik wel 'n keer. heb nog leuke collega's o
  6. Joep:
    14 mei 2015
    Hey opa fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad! De hometrainer gaat zeker goed terecht komen bij jullie. Fijn dat er niks mis was bij de uroloog, toch fijn dat je je hebt laten onderzoeken en dat er dan niks mis is! Ja bij de babygroep is het nu wel heel rustig maar dat is niet zo heel erg, dan heb je meer tijd voor de andere kindjes, de minder gezonde kindjes