Zagreb

23 juli 2018 - Zagreb, Kroatië

Gisteren na een trip from hell aangekomen in mijn hostel hier in Zagreb, ik zal het eens uitleggen. Ik kwam op het station en toen wilde ik met de tram die ik zou moeten hebben, tram 2, naar het hostel. Elke tram kwam voorbij maar nummer 2 stond niet eens op de borden. Na een half uur wachten ben ik gaan lopen en toen zag ik natuurlijk tram 2 langsrijden..... Het was inmiddels hongertijd dus eerst gegeten en toen die tram gepakt. Het hostel is verder prima, fijn bed, niet te groot. Vanmorgen rondleiding gehad door het oudste deel van Zagreb, was heel mooi al die oude gebouwen en de verhalen die erbij horen, heel mooie stad Zagreb. Ik heb een aantal mooie foto's gemaakt die ik hierop zal zetten. Nu ff koffietje drinken met paar anderen van de tour en dan zo terug naar het hostel. Het is hier vandaag helaas niet zulk lekker weer, bewolkt met veel wind, komt door het landklimaat volgens de de meneer die ons de rondleiding gaf!

1. Els Vis:
    23 juli 2018
    Leuk verslag Joep en dito foto's! En morgen weer lekker in de zon. Ook fijn.
  2. Ine:
    24 juli 2018
    Hey Joep..
    Mooie stad zo te zien. Wij zijn er zo langs gereden toen we in Kroatië waren. Ga je nog richting de kust of richting andere steden ?? Leuk dat je die rondleidingen mee doet..doe je die allemaal gratis zoals je toen vertelde?

Veel plezier!
    Ine
  3. Joep Bruininks:
    24 juli 2018
    Ja Zagreb is een prachtige stad, wel echt een aanrader als ik steden kijken wel leuk vindt. Die tours zijn gratis, je kan zelf bepalen of je ze een tip geeft of niet!
  4. Opa Vis:
    2 augustus 2018
    ik sluit me aan bij de andere volgers .ik zeg altijd het is overal mooi als je het maar zien wil, Kroatië was de belangrijkste deelstaat van vm Joegoslavié en oorlog voeren konden ze ook wel.Maar het is een prachtig land qua natuur architectuur en ook mooie steden zoals Zadar Split Dubrovnik en niet te vergeten het eiland Vis dat ligt ten noorden van Zadar, maar Joep dan heb je nu al iet om naar uit te kijken ha ha

veel plezier op je verdere reis doei