de ALLERLAATSTE dag!

20 juni 2015 - Hanoi, Vietnam

Hallo lieve volgers van mijn blog over mijn reis in Vietnam, het zit er nu toch echt op, ik word vanavond om 19.00 plaatselijke tijd opgehaald door de airport taxi, dan op het vliegveld inchecken en dan om 23.25 vertrekken we uit dit fantastische land, ik ga het zeker missen. Het was het grote onbekende waar ik thuis wel naar uitkeek en dat heb ik gekregen ook, er is zoveel gebeurd in die 3 maanden! Alles aan Vietnam is fantastisch, alles wat je er op internet over leest wat voor perfect land het is om in te reizen is geen woord van gelogen, alles is geweldig! De Vietnamezenzijn ontzettend aardige mensen, altijd behulpzaam en altijd super beleefd tegen reizigers. Het eten in Vietnam moet je even aan wennen maar dat gaat heel snel en dan wil je niet anders meer, ga ik ook missen, evenals de Vietnamese koffie, zou het graag mee willen nemen naar huis maar ja helaas.... Het reizen in Vietnam is een ervaring opzich, je moet er wel sterk voor in je schoenen staan en goed opletten want het Engels van intercoms en de mensen is niet heel goed te begrijpen maar met een beetje gebaren kom je heel ver. Het land is super mooi om te zien, er is ontzettend veel te zien en het is ook allemaal super oud dus dat maakt het alleen maar mooier en fascinerender! Er zitten ook wel mindere kanten aan, zoals ik net al schreef is dat natuurlijk de taalbarrière, het is wel makkelijk als je een kaart of het adres waar je heen moet bij hebt, dan kun je het gewoon aanwijzen. Ook het feit dat je bij heel veel dingen moet afdwingen is lastig om mee te beginnen, dan reken je alles nog om in euro's, ja dan kost niks hier veel geld. Na een paar weken stopte ik daarmee en ga je schrikken als een (heerlijk) bord noodles je 50.000 Dong kost, omgerekend 2 euro... Ik kan na al mijn ervaringen in deze 3 maanden alleen maar zeggen dat Vietnam absoluut aan te raden is als je Azië wilt zien, is gewoon een must als je veilig wilt reizen in een totaal andere wereld als thuis! Dit was mijn laatste blog, ik heb een geweldige tijd gehad in Vietnam en ga dit nooit meer vergeten!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nans:
    20 juni 2015
    Je beschrijft het allemaal heel mooi Joep. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en kan niet wachten om je weer te zien! Ik zeg dus ook met enthousiasme tot morgen!! X
  2. Opa Vis:
    20 juni 2015
    Hey Joep , fijn voor jou dat je Vietnam zo positief hebt beleefd en dat het jouw verwachtingen ruimschoots heeft overtroffen.
    O&O wensen je een goede en vlotte thuisreis en dat deze 3 maanden een mooie herinnering zal blijven.
    PS neem wat zon mee, want wij hebben een ernstig tekort aan zonnewarmte!!! dag Joep.
  3. Joep:
    20 juni 2015
    Ja zusje ik kijk er ook naar uit om alle gebeurtenissen te vertellen en de foto's laten zien!! Ik ben bang dat ik het morgen op Schiphol wel koud ga krijgen opa, op mijn slippers en korte broek en shirtje!
  4. Yolande:
    20 juni 2015
    Het was heel leuk om je blog te volgen. Ik hoop dat je een goede reis hebt gehad want je zult dit pas lezen als je weer thuis bent.
    Geniet daar van je mooie nieuwe kamer en koester de herinneringen!Tot snel
    !