de laatste paar dagen....

17 juni 2015 - Hanoi, Vietnam

Het was vandaag woensdag 17 Juni, het einde van mijn reis zit er nu toch echt aan te komen zo langzamerhand. Ik ben nu al een aantal dagen weer in Hanoi na mijn trip naar Halong Bay en ik blijf hier wel plakken(letterlijk) tot zaterdagavond. Ik heb een ophaalservice geregeld naar vliegveld, ik word om 19.00 opgehaald en bij het vliegveld afgezet, zo hoef ik niet te gaan stressen met het openbaar vervoer hier en dat vind ik wel iets prettiger op weg naar huis. Ik voel me wel een beetje vreemd nu, heb een dubbel gevoel. Aan de ene kant denk ik zo van ja ik zou hier best nog wel even kunnen blijven, Vietnam is te leuk om uit te vertrekken, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer lekker om zondag weer thuis te zijn, na ruim 3 maanden en zoveel ervaringen begin ik nu langzaam aan wel weer te verlangen naar mijn eigen kamer en Breda... Het is geen heimwee denk ik wat ik voel nu maar het is wel fijn dat het er bijna opzit, het voelt zovan ja het is goed geweest zo. Ik ga nog even genieten van mijn laatste paar dagen, in ieder geval van het weer!!

1. Ine:
    hi Joep,
    Zeker dubbel...maar dan toch alvast maar een hele goede terugreis gewenst. En hopelijk zien we elkaar dan snel!
    Oh ja, en je kunt op de site van AirFrance online inchecken. 30 uur voor vertrek. Niet vergeten! :-)
    gr van ons allemaal!!
  2. Opa Vis:
    17 juni 2015
    Ja een dubbel gevoel heb je nu , maar Joep dat likt mij heel normaal hoor je hebt toch veel meegemaakt in 3 maanden want vanuit Holland naar Vietnam moet toch een hele overgang geweest zijn voor jou, andere cultuur ander klimaat ,
    different pipel en daarom Joep ben ik heel trots op jou je hebt het allemaal goed opgepikt ook het gedoe met je visum heb je goed opgelost zoals vlieg ticket boeken bangkok vv hostels regelen enz. enz. Als ik mijn hoed op had zou ik hem nu afzetten. O&O wensen een goede reis naar Holland geniet van het weer want hier blijft het maar koeltjes lieve groet O&O
  3. Mama:
    17 juni 2015
    Hoi Joep. Ik moest bij je verhaal denken aan het franse gezegde "partir c'est mourir un peu". Vertrekken doet altijd wel een beetje pijn. Om wat je achterlaat en om wat voorbij gaat. Wat je hebt geleerd en ontdekt in jezelf neem je mee. Geniet van je laatste dagen. We kijken met plezier naar jou uit!
  4. Joep:
    18 juni 2015
    Hey ine ja ik ga morgen gewoon online inchecken via de klm app, mocht dat niet lukken dan via de mail van air france die ik heb gekregen!

mama&opa, ja het is heel dubbel voor me, een beetje hetzelfde gevoel als toen ik uit can tho vertrok, aan de ene kant wil je wel maar aan de andere kant weer niet. Ik heb het gevoel dat ik wel ben veranderd door al mijn ervaringen, ik ben in 3 maanden 2 jaar meer volwassen geworden voor mijn gevoel, door alles wat ik heb meegemaakt en ook door de mensen die ik ben tegen gekomen!
  5. Yolande:
    18 juni 2015
    Hoi Joep. Voor de laatste keer via deze weg een groet aan jou.
    Wat knap van je dat al voelt dat je veranderd bent. Mooi. Het is ook zo. Een stukje levenservaring! Je bent goed op weg! :-)
    Ik wens je een goede reis naar het westen en hoor graag je verhalen 'live' een keer aan de keukentafel. Doeiiiiii
  6. Hans:
    21 juni 2015
    Hoi Joep
    geweldig dat jij die reis alleen gemaakt heb ben ook nieuwsgierig naar je ervaring en met name wat in jou opinie de verschillen zijn van N-Z Vietnam en ook ten opzichte van onze levens wijze/stijl t.o.v die in Z.O. Azië
    ben zelf zoals je misschien wel eens gehoord heb van je Ma de hele wereld over geweest dus weet ook wel wat je heb gevoeld bij het afscheid
    en... laat het een verder verbreding/verdieping zijn van je toekomst en verder een veilige thuis reis