excursie naar Halong Bay!

14 juni 2015 - Hanoi, Vietnam

Net weer teruggekomen in mijn hostel in Hanoi, de trip naar Halong Bay was echt fantastisch!! Ik werd gisterochtend om 8 uur opgehaald bij mijn hostel, toen naar een klein transportbusje gebracht en die is toen langs ik denk wel 10 andere hostels gereden, om mensen op te halen. Eenmaal dat iedereen aanwezig was heeft hij ons afgezet bij een grote bus, met deze bus gingen we naar Halong Bay rijden werd ons verteld. Het duurde ongeveer een uur of 3, de wegen waren heel slecht richting Halong City maar verder was het prima. Eenmaal in Halong City moesten we even wachten bij de haven, de tourguide ging de boot regelen, het duurde uiteindelijk iets van een uur voordat we op de boot konden. Eenmaal op de boot hebben we eerst geluncht, heerlijke rijst en kip enzovoort, was top! Hierna op het dak van de boot gezeten, we waren inmiddels net vertrokken richting de rotsen. Hierna kreeg ik een hut aangewezen, prima hut, prima bed, basic badkamer(zonder licht overigens) en een fijne airco. Hier even bijgekomen en toen op het dak van de bootgaan zitten, we waren inmiddels daar waar je de rotsen kon zien, wat was het super mooi zeg! Het is net als op de plaatjes in boekjes enzo, echt onwijs mooi om te zien. Hierna aangelegd bij Catba Island, sommige mensen gingen hier overnachten in een hotel en dan de volgende nacht op de boot slapen, die gingen van boord en zo kwamen er ook weer een aantal nieuwe mensen aan boord. Op Catba Island zijn we een grot ingegaan echt heel mooi om al die druipstenen te zien, was echt prachtig. Er waren Russen aan boord, Canadezen, Amerikanen, Japanners, nog een Nederlands meisje en ook nog iemand uit Spanje, weer lekker multiculti dus.De boot hebben ze toen stilgelegd, we konden toen van de boot afspringen het water in, was wel lekker even zwemmen want het was echt heel warm. In de avond weer heerlijk gegeten en daarna met andere reizigers op het dek een kaartje gelegd met een drankje erbij, en dat met het uitzicht van Halong Bay! Vannacht prima geslapen in mijn cabine, er werd ons verteld dat we om 07.30 konden ontbijten, het ontbijt was ook prima in orde, hierna is de boot teruggevaren naar de haven, we gingen weer met zo'n transportbusje naar een ander eetzaakje, volgens mij droppen ze iedereen bij dezelfde, zullen wel een deal hebben gesloten onderling want er kwamen steeds nieuwe busjes aan met mensen. Hier weer prima gegeten, hierna moesten we wachten op de bus, toen maar een ijsje gegeten (was heel lekker), hierna werden we met zij 12en in een busje gepropt, het paste niet maar ja in Vietnam past alles, toen met de bus terug naar Hanoi gereden, was een toptrip!!!

1. Yolande:
    14 juni 2015
    Zoals je het beschrijft, zie ik je in gedachten helemaal zitten op die boot en zo. Geniet nog even!
  2. Joep:
    14 juni 2015
    Ja dat gaat zeker lukken voor de laatste paar dagen!
  3. Ine:
    hallo Joep,
    Dat klinkt weer super zeg! We zijn jaloers!! Ik denk dat dit onze volgende vakantiebestemming gaat worden haha.
    Je weet maar nooit of we de loterij eens winnen ;-)
    Geniet van deze laatste week!!
    groetjes Ine
  4. Joep:
    15 juni 2015
    Hey Ine ja het was heel mooi! Op vakantie gaan naar Vietnam is niet heel duur hoor trouwens, alleen het vliegticket en je visum wellicht maar hier leven is omgerekend naar de euro heel goedkoop!
  5. Opa Vis:
    15 juni 2015
    hallo Joep, het was een mooi weekend met alles erop en draan . en met volle teugen genoten van de schitterende natuur? ik vond het ook hartstikke mooi {Googel } en hoe voel je je nu de laatste Vietnam lootjes!!!!!!! ik sluit me aan bij Ine geniet van de laatste week, Lieve groet O&O
  6. Joep:
    15 juni 2015
    Hey O&O ja ik ga nog even genieten van Hanoi deze laatste dagen!