Liverpool museum en Beatles!

4 augustus 2016 - Liverpool, Verenigd Koninkrijk

Ik ben vandaag naar het Liverpool museum geweest, dit is een gratis museum hier vlakbij. Er was heel veel te zien over de stad Liverpool, vanaf wanneer er voor het eerst menselijk gereedschap is gevonden tot de Merseyside Derby tussen Liverpool en Everton! Er lagen in vitrines dingen als gereedschappen en andere zaken als schedels die hier in de omgeving zijn gevonden. Ook was er veel te zien over 'the great war'. Hele verhalen van mensen die naar het front gingen en nooit meer terugkwamen en ook relikwieën uit de loopgraven. Tot slot nog een korte film gezien over de rivaliteit tussen Everton en Liverpool, ook leuk!
Vervolgens naar het Beatles museum gegaan, hier werden de Beatles uitgelegd van begin tot eind, hoe ze waren begonnen en ook over de Cavern Club, hier ga ik vanavond wel even heen! Bij binnenkomst werd me wel gelijk duidelijk gemaakt dat ik geen foto's mocht nemen, beetje vreemd maar goed. Er waren veel foto's en filmpjes te zien van de Beatles en ook hun oude instrumenten! Leuk om geweest te zijn!

1. Opa Vis:
    4 augustus 2016
    Hoi Joep het lijkt mij een gezellige stad mooie gebouwen aan de haven. Ik ben er ooit een keer geweest ik ben overgevaren naar Dublin.
    ben je naar de Cavern club geweest? dat was natuurlijk wel gaaf!!!!! wist jij dat in Liverpool er heel veel slaven zijn verhandeld in de 16e eeuw dat was voor mij nieuw, OKE Joep have fun in Liverpool dat lijkt me very cool. hou doe
  2. Joep:
    4 augustus 2016
    Ja in het Liverpool Museum was heel veel info te vinden over het slavenverleden in Liverpool! De Cavern Club was heel leuk om een keer geweest te zijn, wel druk maar vol met Beatles posters en natuurlijk Beatles muziek!
  3. Mama:
    5 augustus 2016
    Hoi Joep,
    Altijd weer leuk om een verslagje van je te krijgen! Je wordt nog een echte Engeland deskundige! Interessant allemaal. Wordt het weer daar ook wat beter de komende dagen? Veel plezier vent. Dikke kus van mama.
  4. Joep:
    5 augustus 2016
    Hey mam nou ik hoop het beste maar ik denk dat het in Wales wel veel regen en wind wordt, als ik de voorspellingen moet geloven! Maar daarna naar de zuidkust en daar is het blijkbaar mooi weer in de zomer!