1e week voorbij!

21 maart 2015 - Can Tho, Vietnam

Vandaag eerst in de ochtend met mijn kamergenoot naar Thien An geweest, hier geef je engelse les aan kinderen, dit was wel goed te doen, je gebruikt vooral plaatjes en dan zeggen ze je na wat er op staat. Dit doe je bijvoorbeeld ook met kleuren. Daarna in de middag met andere vrijwilliger naar Charity Class geweest, dit is ook dat je kinderen Engelse les geeft. Dit was wel anders want deze kinderen waren heel snel afgeleid en na een half uur ofzo toen hadden ze het boek ook wel gezien dus toen ben ik maar memory met ze gaan spelen, dit ging wel beter. Na een minuut of 50 renden er ineens 2 kinderen weg en de rest volgden, dit is hun teken van 'zo de les zit erop', ik had al begrepen van anderen dat je hier ook niks tegen kunt beginnen, zo zijn ze het gewend, dussss. Daarna had ik hier net even stress want ik was bezig met mijn spullen opruimen in mijn kamer en ik kon mijn paspoort niet vinden in mijn tasje.Ik had natuurlijk mega stress en ik zag alle doemverhalen alweer opdoemen etc. Ik had phoung geappt of hij hem miss nog had, hij had hem nog voor de administratie appte hij terug.... MAN WAT EEN SPANNING! Nu ben ik hier al een week maar de tijd vliegt hier echt voorbij, het gaat zo snel, ongelofelijk! Zo nog even wat gaan eten bij 'vleesje' en dan daarna vanavond karaoke!!!

1. Ine:
    21 maart 2015
    Hi Joep,
    ZO te lezen gaat het goed met je. En sommige dingen/gewoonten zijn wel wennen ja! Ik zie je al helemaal stressen om je paspoort maar gelukkig is alles weer goed afgelopen. Hier is het nog steeds koud en zetten we zo de kachel aan! Kun jij je vast niet voostellen. Is het 's avonds ook nog warm? Nou Joep, leuk om weer van je te horen. Echt heel leuk! Hele fijne dagen en we horen wel weer van je! OF stuur eens een fotootje van je "kamer" of van je werkplek etc. Lijkt me ook tof om te zien...groetjes Ine
  2. Joep:
    22 maart 2015
    Hey Ine ja het is hier overdag en graad of 35 en snachts is slapen zonder waaier echt geen optie, dan is het nog steeds 25 graden ofzo. Regenen heeft het ook nog niet gedaan maar dat gebeurt hier ook niet zo vaak. Ja ik heb wel foto's maar de meesten staan op de camera en die kan ik niet overzetten naar mijn telefoon, dus die moet ik allemaal opsparen en aan jullie laten zien als ik er weer ben!
  3. Mama:
    22 maart 2015
    Ha die Joep. We hebben elkaar natuurlijk via de app ook al 'gesproken' maar toch even een reactie van mij. Je maakt een super relaxte indruk, terwijl je leven er in 1 week tijd toch heel anders uit is komen te zien. Ik ben heel trots op jou. Blijf jezelf en heb respect voor die vele mensen en kinderen die je daar ontmoet met hun eigen achtergrond en cultuur. Dat is aan jou zeker toevertrouwd. Maak het goed vent! XXX