change of plans!

6 juni 2015 - Hue, Vietnam

Wat er nu gebeurd is in de laatste 24 uur is echt bizar! Eerst gisteren naar het immigratiekantoor geweest om mijn visum te verlengen, dit kon dus blijkbaar niet, die vrouw zei in niet te begrijpen engels iets van je hebt een 3 maanden visum, om een nieuw visum te krijgen moet je het land uit en weer in. Ik dacht dus gelijk aan wat de vietnamese ambassade me had verteld hierover, die zeiden dat je gewoon kon verlengen. Ik gelijk een beetje in de stress, met een vietnamees mobiel de nederlandse ambassade geprobeerd te bereiken, tegelijkertijd contact met moeders erover. De ambassade was niet te bereiken, toen voelde ik me al helemaal alleen in dit vreemde land in mijn eentje. De ambassade belde vrij snel terug, hij zei dat het inderdaad klopt dat je niet langer als 3 maanden in Vietnam kunt verblijven, nieuwe regels sinds unification day of iets dergelijks. Ik hierna al helemaal van de leg, ik moest gelijk naar hanoi en ik wilde eigenlijk ook gewoon weg hier, voelde me totaal niet welkom meer. Mijn verhaal gedaan bij de 2 andere gasten in het hostel, super aardige mensen uit Engeland, hij zei ja dan kun je ook inderdaad een aantal dagen naar bijvoorbeeld Bangkok gaan en dan weer terug naar Hanoi met een nieuw visum. Hij tipte me een app aan op je telefoon, skyscanner, ik kijken en je kon vrij goedkoop losse vluchten boeken, ik dit in overleg met mama gedaan, daarna met Ine over het nieuwe visum geconverseerd, bedankt nog Ine!! Na al deze shit nu aan het wachten bij het treinstation van Huê op de trein naar Hanoi, gaat om 12.15 en duurt een uur of 16 dus als ik in Hanoi ben is het een uur of 4, ik vlieg om 09.00 dus ik ga denk ik direct per taxi naar het vliegveld, wil niet te laat zijn of wat dan ook. Net al online ingecheckt, hoef ik dat ook niet meer te doen. Na al deze consternatie ben ik nu de tijd aan het uitzitten, even wat eten zo hier ergens, en dan gaan we er weer op uit!

1. Opa Vis:
    6 juni 2015
    Hey Joep je zit nog steeds in de trein nu ? het is bijelkaar een heel gedoe .Je schrijft ook dat je-je aalleen voelt in een vreemd land dat kan ik wel begrijpen , maar Joep wanhoop niet want we leven met je mee. dus geniet van het geen je ziet en meemaakt. wij wensen je een voorspoedige voort zetting van deze grote treinreis naar Hanoi en goede vlucht naar Bangkok en let goed op geld en spullen Want Thailand is toch anders dan Vietnam DAG GROTE KNUL TOT MORGEN xxx
  2. Joep:
    6 juni 2015
    Hey opa ja ik voelde me niet zo heel fijn bij die mensen van het immigratiekantoor, affijn alles is nu opgelost. Ben nu aan het wachten op het vliegveld van Hanoi op mijn vlucht, het duurt nog wel even!!