reis naar Hanoi!

10 juni 2015 - Hanoi, Vietnam

Wat een dag vandaag! Ik had gisteren samen met iemand anders uit mijn hostel in Bangkok bij een reisbureautje een ophaalservice geboekt die ons zou oppikken bij het hostel en ons dan bij het vliegveld zou afzetten, voor 5000 VND, geen geld! Ik moest om 10.30 op het vliegveld zijn dus ik werd om 09.00 uur opgehaald vanmorgen, de rit naar het vliegveld was prima, daar ingecheckt en wat ontbijt gekocht en toen gewacht tot ik om 12.30 mocht boarden, uiteindelijk vertrok het vliegtuig om 13.30, het was heel druk op het vliegveld vandaar dus. De vlucht naar Hanoi was prima, eenmaal op het vliegveld vaj Hanoi mijn visum opgehaald, ging gelukkig ook prima, daarna met andere backpackers een busje naar het centrum gepakt, althans dit was de bedoeling.... de chaffeur van dienst zei dat hij alleen wilde vertrekken met een volle bus, we waren met 10 man dus er moesten er perse nog 2 bijkomen voor hij wilde vertrekken, met al onze tassen in die kar van hem paste er helemaal niks meer bij maar daar had deze vent geen boodschap aan. We hebben toen echt iets van 45 minuten gewacht bij dat busje, hij wilde nog steeds niet vertrekken, toen hebben we maar besloten om allemaal tegelijkertijd weg te gaan, moest ie maar rijden, de ouwe neel. Toen hebben we de shuttlebus naar het centrum van Hanoi gepakt, deze was 20.000 VND, ook geen geld maar dat is met veel dingen hier eigenlijk! Toen we waren afgezet in Hanoi werd ik gelijk door van die taxibrommers aangesproken of ik een ritje wilde hebben naar mijn hostel, nou had ik er echt geen zin meer in om te gaan onderhandelen over de prijs dus ben toen maar gaan lopen, ik had via de city app gezien dat het 2 km rechtdoor was, lukt wel dacht ik, wat was het ver met 13 kilo op mijn rug! Ik was heel blij toen ik bij mijn hotel was, gedoucht en net nog snel ergens wat gegeten, er is hier in dit hotel 24 /7 gratis koffie en thee, hele lekkere koffie ook nog! Nu regent het heel hard hier, ik ben echt kapot van deze vermoeiende dag dus kruip onder de wol, tot zover!

1. Opa Vis:
    10 juni 2015
    hoi Joep het valt niet mee, je hebt het niet makkelijk maaaar na al dat gedoe met de trein naar Hanoi vliegen naar Bangkok visa versa visum in orde maken !!! enz. is het toch alles goed gekomen. het valt mij op dat alles daar soepel verloopt, behalve dan die lulhannes van dat busje, ook dat je schijnbaar niet lang hoeft te zoeken naar onderkomen of -nachtverblijf!! Dus grote knul geniet maar met alle mooie dingen dien het verre Oosten jouw pleegt te bieden. Maak er iets moois van lieve Groet Oma Opa.